پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
14 دی 1400 - 13:17

تهدید حمله به ایران شبیه طنز

این روزها رژیم صهیونیستی با فضاسازی رسانه ای ، سخن از حمله به‌مراکز حساس ایران را سر می دهد و روزی نیست که مقامات صهیونیستی از این گزافه گویی ها نداشته باشند و البته همواره پاسخ در خور را نیز از سوی ایران دریافت کرده اند که در آخرین نمونه آن می توان به رزمایش پیامبر اعظم 17 و شلیک موشک های بالستیک نقطه زن که در این رزمایش پایگاه هسته ای « دیمونا» رژیم صهیونیستی شبیه سازی شده بود ، اشاره کرد.
نویسنده :
محمد حسن رحمانی
کد خبر : 10633

پایگاه رهنما:

این روزها رژیم صهیونیستی با فضاسازی رسانه ای ، سخن از حمله به‌مراکز حساس ایران را سر می دهد و روزی نیست که مقامات صهیونیستی از این گزافه گویی ها نداشته باشند و البته همواره پاسخ در خور را نیز از سوی ایران دریافت کرده اند که در آخرین نمونه آن می توان به رزمایش پیامبر اعظم 17 و شلیک موشک های بالستیک نقطه زن که در این رزمایش پایگاه هسته ای « دیمونا» رژیم صهیونیستی شبیه سازی شده بود ، اشاره کرد. با وجود اینکه هر روز صهیونیست ها ایران را تهدید به حمله نظامی می کنند؛ ولی چرا تقریباً کسی رجز خوانی های توخالی آنها را جدی نمی‌گیرد و این موضوع ، به یک طنز رسواکننده  شبیه شده است؟

چرایی عدم امکان حمله بهایران

واقعیت این است که نه آمریکا و نه رژیم صهیونیستی و نه هیچ رژیم دیگری  قادر به‌حمله به‌ایران نیست.البته این به‌معنی آن نیست که آنها آرزوی حمله به‌ایران را نداشته باشند، بلکه این آرزو وجود دارد اما امکان آن وجود ندارد. به چند دلیل عمده ، امکان چنین اشتباهی برای آنها وجود ندارد؟

1-   ایران یک کشور پهناور با یک جمعیت ۸۵ میلیونی با روحیه انقلابی و مردمی آزموده و پیش‌بینی‌ناپذیر و جوانانی سلحشور و وطن‌دوست است که حاضرند برای اهداف و آرمان‌هایشان هزینه‌های لازم را بپردازند. تجربه تاریخی چندصدساله ایران گواه این ادعا است.

2-   نظام اسلامی برآمده از اراده مردم است و برخلاف بسیاری از نظام‌های موجود در جهان و همه نظام‌های منطقه، مردم در حوزه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر آن بیشترین نقش را دارند. هرچند مشکلاتی در حوزه مدیریت اجرایی از گذشته وجود داشته و هنوز هم وجود دارد و مورد اعتراض و مطالبه مردم است اما این به‌معنی گسست مردم از نظام نیست. خصوصا آنجا که پای تمامیت ارضی و اصل آرمان‌های انقلاب پیش می‌آید، مردم ایران بر خلاف افغانستان که طالبان در کمتر از 15 روز توانست دولت را ساقط و خود را حاکم کند، در ایران اسلامی با همبستگی مثال زدنی خود ، درس عبرت به متجاوزان خارجی و دنباله های داخلی آنها  می دهند.

3-   همبستگی ملی در کنار گسترش توان نظامی ایران، این کشور را به‌یک قدرت فرا منطقه‌ای تبدیل کرده است. توان نظامی که عمدتا بر اساس دانش بومی شکل گرفته، تضمینی برای رشد هرچه بیشتر در این ابعاد و افزایش امنیت و همبستگی ملی نیز محسوب می‌شود. بازدارندگی فعال ایران هم‌اکنون در بالاترین سطح قرار دارد و در مواقع حساس برای دشمنان ما، غیرقابل تصور است.

4-    قدرت پاسخگویی ایران را نباید منحصر به‌ایران کرد بلکه همپیمانان منطقه‌ای ایران که از آن با عناوینی چون «محورمقاومت» و یا «جبهه مقاومت» یاد می‌شود، تشنه ورود به‌مرحله« ضربه نهایی» هستند و همانطور که بارها هم تاکید کرده‌اند مترصد فرصت ورود به‌این مرحله هستند. در کنار این ظرفیت‌ها می توان به توان خیزش‌های مردمی منطقه نیز اشاره کردکه منافع آمریکا و اسرائیل و همپیمانان آنها در منطقه و جهان را مورد هدف قرار خواهند داد.

5- هنوز ایران هیچ اقدامی در مقابل تهدیدات کلامی رژیم صهیونیستی انجام نداده است که می بینیم شبکه تلویزیون 12 این رژیم  می گوید: « امارات متحده عربی به اسرائیل اعلام کرده، نه تنها موافق اقدام نظامی علیه ایران نیست، بلکه با انزوای سیاسی و اقتصادی ایران نیز موافق نخواهد بود». این در حالی است که ایران هنوز هیچ اقدام نظامی در مقابل این یاوه گویی های صهیونیست ها،  انجام نداده است و فقط بیخ گوش آنها یک رزمایش برگزار کرده است.

ارسال نظرات